trein - Reisverslag uit Arco de Baúlhe, Portugal van Meta - WaarBenJij.nu trein - Reisverslag uit Arco de Baúlhe, Portugal van Meta - WaarBenJij.nu

trein

Blijf op de hoogte en volg Meta

02 Oktober 2015 | Portugal, Arco de Baúlhe

Vandaag gaan we wandelen langs een voormalig trein traject. We verlaten de camping aan de achterkant en volgen een klein paadje. De wandeling start bij het oude station waar ook een museum is. We bekijken het stationnetje en de mooie tegels aan de muur. Er zit een dame achter het loket, maar we hoeven niet te betalen. Ik koop een paar kaarten en als we verder willen gaan voor de wandeling roept de dame ons. Ze heeft een bos met sleutels en gaat ons voor. Binnen blijken een paar oude treinen en locomotieven te staan, waaronder ook een paar luxe rijtuigen bedoeld voor bijvoorbeeld de koninklijke familie. Het ziet er allemaal keurig verzorgd uit.

We bekijken alles en gaan dan wandelen. Het is een mooi traject dat makkelijk loopt. We wandelen een uur tot het volgende dorp waar we koffie drinken. Onderweg komen we een auto tegen met een luidspreker waar verschrikkelijk harde en lelijke muziek uit komt. Het blijkt de visboer te zijn. De herrie achtervolgt ons een groot gedeelte van de wandeling.

Onze laatste avond op deze camping worden we verrast door vier uitgebroken paarden. Ze wandelen zo de camping op. De camping baas zet het terrein af met linten en dan is het afwachten of de eigenaar zich meld.

De route hier naar toe was erg mooi, hopelijk hebben we morgen ook weer een route met mooie vergezichten.