Braga - Reisverslag uit Mouta, Centraal Afrikaanse Republiek van Meta - WaarBenJij.nu Braga - Reisverslag uit Mouta, Centraal Afrikaanse Republiek van Meta - WaarBenJij.nu

Braga

Blijf op de hoogte en volg Meta

04 Oktober 2015 | Centraal Afrikaanse Republiek, Mouta

Na de drie rustige dagen in Arco de Bauhe zijn we nu in een wat stormachtiger periode. Letterlijk en figuurlijk. Met het mooie weer is het gedaan. Gisteren ging het nog, maar vandaag regent het behoorlijk.

Gisteren wilden we van Arce naar Guimaraes. Tot twee keer toe gaat het fout en rijden we de verkeerde kant op. Uiteindelijk rijden we letterlijk een rondje. We geven het op en rijden naar Amarante. We zijn vroeg op de camping , het is een donker bomen bos en niet echt gezellig, na de lunch wandelen we naar het stadje.
Dat is een verrassing, het plein met de kerk en een mooie oude brug over de Tamega is wonderschoon. Er is een bruiloft gaande dus vanaf een terrasje is er veel schoons te bekijken. Het eten in de restaurants vinden we tot nu toe erg eenzijdig. Daarom eten we ham, worst, kaas en brood in een leuk klein zaakje, vergezeld met een glas wijn. Daarna koffie met iets zoets in een van de vele pastelaria's. Het lekkerste koekje vindt Nico tot nu toe de Nata, een soort mini flan.

De volgende dag, 4 oktober regent het echt en gaan we alsnog naar Guimaraes. Het is inderdaad een mooie stad met veel oude gebouwen. We lunchen in een prachtig restaurant. Hoewel het restaurant mooi is, komt de menu kaart toch op hetzelfde neer, gegrild vlees, stokvis gerechten en eenvoudige salades. Na de lunch rijden we naar Braga.
Het weer wordt steeds onstuimiger.

Onderweg nog bijna een ongeluk omdat er precies in de bocht van een oprit een auto met pech stilstaat. Omdat de weg glad is schuiven we door en klappen op/over een stoeprand en missen de auto en de twee jongens op een haar. Gelukkig is onze band nog heel en zo snel mogelijk manoeuvreert Nico langs de jongens de weg op voordat er iemand achter op ons knalt. Een spannend moment en je beseft weer eens hoe snel je in de penairie kunt zitten.
Op de camping kunnen we niets anders doen dan in de auto zitten en wat lezen en handwerken. We hebben wel internet dus dat geeft ook wat afleiding.