gemeente campings - Reisverslag uit Arco, Italië van Meta - WaarBenJij.nu gemeente campings - Reisverslag uit Arco, Italië van Meta - WaarBenJij.nu

gemeente campings

Blijf op de hoogte en volg Meta

30 September 2015 | Italië, Arco

Na ons avontuur op een camperplaats zonder voorzieningen, treffen we twee keer een gemeente camping. De eerste is in Vila Flor. De camping is gloednieuw maar verlaten, we staan er aanvankelijk alleen, later komt er nog een camper binnen. De voorzieningen en plaatsen zijn perfect. We wandelen 's avonds richting het stadje en bekijken eerst het oude gedeelte. Er staat een kasteelruine en een kerk en wat huisjes. De (oude) mensen zitten voor hun huizen en bekijken ons geïnteresseerd. Richting het nieuwe gedeelte van de stad worden we bij het eerste de beste restaurant naar binnen getrokken door de eigenaar/ kok. We krijgen een menu voorgeschoteld zonder keus. Niet verkeerd want we hebben heerlijk gegeten. Vooraf kaas, 2 soorten worstjes en olijven en brood. Het hoofdgerecht is een enorm dik stuk vlees met vetrand en bot wat door de kok op open vuur is geroosterd. Het is nog mooi rood van binnen en smaakt verrukkelijk. Erbij grote aardappelen in de schil en paprika, plus nog een salade. Als toetje kiezen we peer gestoofd in rode wijn. Met koffie, wijn, water en Nico nog een borreltje, zijn we 44 euro kwijt.
Achteraf zal blijken dat dit menu bijna overal geserveerd wordt, maar nergens zo smakelijk als deze avond. De dagen erna krijgen we bijvoorbeeld slappe friet in plaats van aardappel en nergens zo'n mooi stuk vlees als hier. We voelen ons echt verwend.
De volgende dag bekijken we het plaatsje verder. Het heeft prachtig verzorgde straten en pleinen. Parken en bankjes het ziet er allemaal piekfijn en welvarend uit.

De tweede gemeente camping is in Vila Flor. De camping ligt wat verder van het dorp, dat bezoeken we de volgende dag als we er gaan koffie drinken. De camping is een verhaal apart. Het landschap is hier heel apart met naaldbomen en enorme rotsen. De rotsen zien eruit als enorme paarden drollen. Zo ongeveer ziet ook de camping er uit. Veel bomen en stenen, groot, donker en onoverzichtelijk. Heel apart.
Beide campings kosten met stroom 8 euro daar kun je als particulier niet tegen concurreren.
Zo'n particulier vinden we op de volgende camping in Arco de Bauhe. Een Belg die op een heel mooi terrein een kleine camping is gestart.
Dat dat veel werk met zich mee brengt kunnen we met eigen ogen zien wat de bouwvakkers zijn er de hele dag druk mee bezig.