Terra alta - Reisverslag uit Bot, Spanje van Meta - WaarBenJij.nu Terra alta - Reisverslag uit Bot, Spanje van Meta - WaarBenJij.nu

Terra alta

Blijf op de hoogte en volg Meta

24 Oktober 2014 | Spanje, Bot

Na een kopje koffie nemen we toch echt afscheid van André en Anita. We rijden via de autoweg om Barcelona heen tot aan Cambrils. Het is een drukke en vervelende route. De camping valt ons tegen. Druk en kleine plekken met weinig privacy. We wandelen naar het oude centrum en de boulevard.

Dinsdag 21 oktober vertrekken we richting binnenland, we houden de kust voor gezien. Eerst een stop in Reus waar we het museum van Gaudi bezoeken.
Na de lunch rijden we een mooie route naar een gebied dat de Terre Alta wordt genoemd, de oude aarde of het oude land. Onderweg prachtig uitzicht op de rivier de Ebre.
De camping in Arnes ziet er prima uit, nieuw, rustig en groen. We genieten er van de zonsopgang en zonsondergang en de zwermen spreeuwen.
Op woensdag wandelen we voor de lunch naar Arnes een mooi oud dorpje.
Het bevalt ons hier prima, maar we worden geplaagd door vliegen. Het zijn er honderden en het is onmogelijk om rustig in je stoel te lezen.

We bespreken het vervolg van onze reis. Overwinteren op campings aan de kust is niet voor ons weggelegd dat begrijpen we inmiddels. De meeste campings staan mutje vol en je moet zelfs reserveren. Op het platteland zijn te weinig campings, de etappes worden te lang en willen we nog wel helemaal naar het zuiden?
We besluiten niet verder te gaan, maar wel in dit gebied te blijven zolang de temperatuur goed is.

Op donderdag bezoeken we Horta de Sant Joan. Ook al zo'n mooi oud dorpje. In Bot vinden we een prachtige camping. Nog mooier dan Arnes. Jammer dat ook hier veel vliegen zijn!
We eten er in een restaurant en de volgende dag lopen we een stukje over de Via Verde, een wandel en fietspad over een oude verlaten spoorlijn. We gaan door tunnels en over viaducten, mooi en comfortabel bovendien. Lunch in het dorp en in de middag lezen. We hebben de klamboe opgehangen om de vliegen tegen te houden. Dat helpt een beetje.....