terug naar de kust - Reisverslag uit Puyravault, Frankrijk van Meta - WaarBenJij.nu terug naar de kust - Reisverslag uit Puyravault, Frankrijk van Meta - WaarBenJij.nu

terug naar de kust

Blijf op de hoogte en volg Meta

13 September 2015 | Frankrijk, Puyravault

Omdat het weer meevalt rijden we weer richting kust. We hebben tee nachten gestaan op een prachtige camping bij Vitré. Het stadje heeft een mooi kasteel en een leuk centrum. Wat vooral opvalt zijn de houtje façade voor de winkels in mooie tinten blauw. Het doet heel 'frans' aan. Weer onderweg passeren we de Loire en maken een uitstapje in Nantes. We slapen in Les Moutiers.

De volgende dag rijden we naar het schiereiland Ile de Normoutier. We gaan via de passage du Gois, een dam die alleen begaanbaar is als het eb is. Omdat het zaterdag is zijn er heel veel mensen op de been, allemaal op zoel naar schelpdieren. Iedereen loopt met kaplaarzen aan gebukt in de grond te wroeten. We rijden het hele schiereiland rond en natuurlijk eten we als lunch oesters! We camperen op het uiterste puntje van het schiereiland op de camping municipal van Herbaudiere.

De camping is direct aan zee, maar staat vol met enorme witte campers. Wij vallen met ons kleine rode busje in het niet, maar tegelijkertijd enorm op'.....

Vandaag onderweg - hoe kan het ook anders op zondag - een leuke brocante bezocht. Een leuk klein zeilscheepje en een soort huisje gekocht voor mijn gehaakte beren, mijn nieuwe vakantie hobby.