Middag menu - Reisverslag uit Navajas, Spanje van Meta - WaarBenJij.nu Middag menu - Reisverslag uit Navajas, Spanje van Meta - WaarBenJij.nu

Middag menu

Blijf op de hoogte en volg Meta

30 Oktober 2014 | Spanje, Navajas

Vandaag rijden we naar de camping in Navajas. Onderweg blijkt het leuke gele weggetjes wat ons zo rustig leek een snelweg geworden. Dat gebeurt ons wel vaker in Spanje. De wegen zien er allemaal nieuw uit ook als je door een verlaten gebied rijdt. Om 13.00 uur stoppen we in een klein dorpje, Nico is moe en heeft dorst. In het café bestellen we een biertje. Binnen zie ik eenvoudig gedekte tafels. Omdat het lunchtijd is vraag ik naar het menu. Paella is het vandaag en inclusief dessert vijf euro per persoon. Er zijn meerdere tafels gedekt en iedereen is druk bezig maar we krijgen geen eten. Klokslag 14.00 uur komen de andere gasten binnen, gaan zitten en tegelijkertijd komt het eten eraan. De paella (met vlees) smaakt prima en het toetje is een flan, ook lekker. Met wijn en koffie 10 euro kwijt. Ongelooflijk dat ze daar nog wat aan kunnen verdienen.

De camping is een terrassen camping en ligt hoog boven het dorp. Op vrijdag wandelen we naar beneden. Na de markt (drie kramen) en de koffie is het een hele klim weer terug naar de auto. Het is een warme dag en we doen eens een hele dag niks bijzonders. Ook hier loopt een oude verlaten treinspoor langs de camping. We wandelen een klein stukje heen en weer.
De volgende dag gaan we serieus wandelen tot aan Jerica. We hebben een kwartiertje de tijd voor een drankje en een tapas en dan moeten we snel naar het station om de trein terug te nemen naar Navajas. Jammer want Jerica was beslist de moeite waard, maar er rijden maar 3 treinen per dag dus veel keus hebben we niet.
Op de camping is het een drukte van belang. Het is weekend en mooi weer en Haloween. De Spanjaarden zijn van nature al druk, maar nu is het echt een spektakel. Iedereen is verkleed ook de vaders en moeders. Het ziet er gezellig uit met vuurkorven en versiering.

Op zondag wandelen we de andere richting op. Het dorp Atura is maar 4 kilometer lopen dus kunnen we heen en terug wandelen. In een café drinken we een flesje wijn en bestellen er tappa's. Er is niet veel keus en ze bieden ons oreja de cerdo (varkensoor) aan. Voor de verandering eens iets dat we beide wel proeven maar echt niet kunnen waarderen. De Bravas (gebakken aardappelen) vullen onze maag en de varkensoor gaat weer terug.
De camping loopt 's avonds weer leeg de Spanjaarden moeten morgen weer aan de slag. Wij vertrekken morgen ook weer.