Carcassonne - Reisverslag uit Cazilhac, Frankrijk van Meta - WaarBenJij.nu Carcassonne - Reisverslag uit Cazilhac, Frankrijk van Meta - WaarBenJij.nu

Carcassonne

Blijf op de hoogte en volg Meta

29 September 2014 | Frankrijk, Cazilhac

We vertrekken richting Carcassonne. Het heeft de hele nacht geregend en de camping staat blank. De voorspelling is dat het blijft regenen dus maken we er een reisdag van. Omdat het zicht slecht is kiezen we voor een makkelijke route. Na 20 kilometer lopen we vast in Montagnac. We zien meerdere auto's verlaten op de weg staan en opeens is het een chaos. De auto voor ons keert om en dan pas zien wij dat hij op een kleine brug staat waar het water overheen stroomt. Geen plek om lang na te denken, we willen geen water in de tank en draaien ook om. Gelukkig lukt dat en met wat moeite rijden we even later dezelfde weg terug. Via Agde rijden we toch nog de goede richting op. Het weer is inmiddels opgeklaard en de zon schijnt zelfs. De volgende dag lezen we in de krant dat er in drie uur 300 mm. water is gevallen. We hebben weer geluk gehad en zijn er goed doorheen gekomen.

Carcasonne hebben we al eerder bezocht, maar blijft indrukwekkend. De oude stad ligt op wandelafstand van de camping en omdat de stad hoog ligt hebben we er vanuit ons busje mooi zicht op. In het donker is de middeleeuwse ommuurde stad mooi verlicht. De meeste toeristen zijn dan al vertrokken. We wandelen rondom de stad en zijn er stil van. Mooi en romantisch.