laatste dagen aan de Middelandse zee - Reisverslag uit Zona Hotelera, Spanje van Meta - WaarBenJij.nu laatste dagen aan de Middelandse zee - Reisverslag uit Zona Hotelera, Spanje van Meta - WaarBenJij.nu

laatste dagen aan de Middelandse zee

Blijf op de hoogte en volg Meta

16 November 2015 | Spanje, Zona Hotelera

Net als vorig jaar brengen we onze laatste dagen in Spanje door op een camping tussen Blanes en Pineda de Mar, in Santé Suzanne.
De meeste campings, hotels en ook de café's zijn al dicht.
Deze camping heeft 2 pluspunten. We staan direct aan het strand en ze hebben een uitstekend restaurant. De camping is de duurste die we tot nu toe hebben gehad, 25 euro. Maar dat is nog niets, want in de maand augustus zouden we 72 euro per nacht kwijt zijn geweest.

Ik verheug me nu al op het wakker worden. Ik hoef alleen mijn hoofd maar iets op te lichten voor een prachtige zonsopgang boven de zee. Geweldig!
De eerste avond hier gaan we gelijk eten in het restaurant. De Nederlands sprekende Franse ober werkt er nog steeds en bediend ons voortreffelijk. We delen drie voorgerechten en we krijgen keurig dubbele couverts. We beginnen met de voortreffelijke witlof salade die ik thuis al diverse keren heb bereid. (witlof - sinaasappel partjes- dadel - rozijnen - walnoten - mosterd dressing).
Daarna kiezen we mosselen en een schotel gegrilde groente.
We blijven hier vier nachten. Lekker geluierd, wat gewandeld en heerlijk gegeten. Onze laatste middag in de zon haal ik een grote kan sangria in de bar. We drinken hem leeg met een ander Hollands stel. Zo nemen we afscheid van Spanje en onze lange reis, morgen gaan we richting noorden en richting de kou......