eten in Portugal - Reisverslag uit Sarzedo, Brazilië van Meta - WaarBenJij.nu eten in Portugal - Reisverslag uit Sarzedo, Brazilië van Meta - WaarBenJij.nu

eten in Portugal

Blijf op de hoogte en volg Meta

11 Oktober 2015 | Brazilië, Sarzedo

De laatste twee dagen valt er regen en dus kunnen we niet picknicken of buiten bij de auto koken. We eten dus in een restaurant.
Daarom maar eens een stukje over het eten in Portugal. In het binnenland van Portugal wordt veel vlees gegeten. Worsten, speenvarken, lamsvlees, rund, maar ook geit. Al dat vlees gaat ons snel tegenstaan, wij zijn meer vis mensen. De vis die geboden wordt is vaak stokvis en dat haald het natuurlijk niet bij verse vis.
Een middagmenu kost € 7,50 vaak inclusief wijn en dergelijke. Wat krijg je dan?
Een van de eerste keren kregen wij een onbestemd groentesoepje, een dun bieflapje met een omelet erop en slappe friet erbij en wat salade en een schijf meloen toe.
Het kan beter, in een groot restaurant vol met bouwvakkers kregen wij het dagmenu en aangezien wij niet wisten dat we konden kiezen uit vlees of vis, kregen we beide. De vis was heerlijk en ook het vlees (geit) smaakte verrukkelijk. Erbij gekookte aardappel, salade en rijst al met al een flinke maaltijd. We hebben ook al een paar keer een speciaal worstje gegeten, het bleek te bestaan uit kip en brood, waarbij de speciale kruiden de smaak bepalen.
Gisteren hebben we heerlijk gegeten in een wat luxer restaurant. De ober liet ons de verse vis zien en we kozen zwaardvis. De moten vis lagen op een grote schaal, met boontjes, aardappel en een grote salade. Als toetje kozen we peer gekookt in de rode wijn. Inclusief brood, wijn en koffie waren we 30 euro kwijt. Ook het luxere eten blijft dus eeg goedkoop.
Vandaag hebben we in het restaurant bij de camping gegeten. Omdat het zondag is geen dagmenu, maar een buffet. Vooraf kunnen we opscheppen van het buffet ( 3 euro of inclusief bij het hoofdgerecht van 10 euro) en er staat ook nog een toetjes buffet ook 3 euro.

Bij de koffie nemen we dagelijks een Nata. Dit is een klein bladerdeegbakje gevuld met gele room.

Kortom het zal een hele kunst blijken om deze weken in Portugal niet al teveel aan te komen!