Feest - Reisverslag uit Casfreiras, Portugal van Meta - WaarBenJij.nu Feest - Reisverslag uit Casfreiras, Portugal van Meta - WaarBenJij.nu

Feest

Blijf op de hoogte en volg Meta

08 Oktober 2015 | Portugal, Casfreiras

7 oktober rijden we prachtig langs de Douro naar Pinhou. We gaan een treinreis maken.
We genieten er enorm van, eerst van het station dat prachtig versierd is met tegeltablo's en daarna van het uitzicht. Helaas moeten we na de treinreis nog een stukje rijden voor een camping, want twee keer zonder douche is niet wat we willen.
Ook nu is het een mooie route langs een zijrivier van de Douro. De heuvels zijn stijl en vormen een soort kom. De patronen van de rijen druiven en terrassen zorgen voor een bijzonder effect. Het landschap is ruig en toch in cultuur gebracht op een manier die alleen tot stand gebracht kan worden door de inspanningen van meerdere generaties. Je ziet de tijd in het landschap.

De camping van vandaag ligt flink afgelegen. Er zijn geen winkels, bars of restaurantjes. We worden vriendelijk ontvangen met een welkomstborrel en kunnen voor de avondmaaltijd nog kip bestellen. Het waren vermoeiende dagen dus we besluiten hier op deze afgelegen en rustige camping een paar dagen te blijven. Brood is geen probleem, want er komen elke morgen maar liefst twee bakkers langs. In de bar van de camping kunnen we koffie en wijn krijgen.
8 oktober, een rustig dagje op de camping. Een korte wandeling in de buurt. Het lijkt hier wel de hof van Eden. Het is oogsttijd en tijdens de wandeling kunnen we zoveel druiven plukken als we maar willen. Verwaarloosde terreinen of fruitbomen zomaar langs het pad, als je verdwaald zul je in ieder geval niet omkomen van de honger.
We eten op de camping het is barbecue avond. We zijn met drie stellen Nederlanders. De tafel is gedekt en buiten brand het hout. Lydia onze Nederlands sprekende Portugese gastvrouw bereid voor ons het vlees, met friet en salade. We drinken er een fles wijn bij en al met al is het weer eens een nieuwe ervaring.