Vitre - Reisverslag uit La Guilmarais, Frankrijk van Meta - WaarBenJij.nu Vitre - Reisverslag uit La Guilmarais, Frankrijk van Meta - WaarBenJij.nu

Vitre

Blijf op de hoogte en volg Meta

09 September 2015 | Frankrijk, La Guilmarais

Nadat de remlichtten gingen branden en we op vrijdag geen Volkswagen garage konden vinden, het weekend maar doorgereden. We bezoeken de camping in Vimoutiers. We zijn er eerder geweest en het is een mooie camping. Bij vertrek de volgende morgen horen we een geluid..... De uitlaatpijp sleept over de grond! We blijven de zondag dus op de camping staan en Nico repareert de uitlaat provisorisch. Op maandag langs drie Volkswagen garages tot die in Vire ons kan helpen. De onderdelen worden besteld en we kunnen de volgende dag terug komen. Uiteindelijk moeten we nog een dag extra blijven en kunnen we woensdag weer verder met onze reis. Snel naar het zuiden want voor een uitgebreide kustroute vinden we het toch te koud. We hebben 's nachts al drie graden gehad. Vandaag is het gelukkig zonnig en warm, maar volgens de weerberichten komt er de komende dagen weer regen.

We hebben een mooi boekje met de 100 mooiste stadjes van Frankrijk en vandaag stoppen we in Vitre. Het heeft een prachtig kasteel en een middeleeuws centrum. De camping Municipal ligt twee km uit het centrum, maar is zeer luxe. Er rijdt bovendien ook nog een gratis busje.