Sagrada Familia - Reisverslag uit Santa Susanna, Spanje van Meta - WaarBenJij.nu Sagrada Familia - Reisverslag uit Santa Susanna, Spanje van Meta - WaarBenJij.nu

Sagrada Familia

Blijf op de hoogte en volg Meta

10 November 2014 | Spanje, Santa Susanna

Op 10 november gaan we met de trein naar Barcelona, enkel en alleen om de kerk van Gaudí te bezoeken. De rij om kaartjes te kopen is enorm, maar uiteindelijk zijn we na een uur binnen. Net op tijd want het begint te regenen. De toren is vandaag gesloten en twee kaartjes alleen voor de kerk kosten 30 euro! De kerk is nog steeds niet af en zo betalen wij toeristen flink mee aan de bouw. Sinds ons vorige bezoek is de kerk aan de binnenkant in gebruik genomen en grotendeels klaar.

Het effect als je van buiten naar binnen loopt is geweldig. Dit is nu al de moeite waard, denk ik. Wat overweldigend hoog, groot, anders, bijzonder, er zijn geen woorden voor.
De kerk is in alle opzichten bijzonder, maar de vraag is of het ook allemaal mooi of smaakvol is? Soms neigt het naar mijn idee zelfs naar kitch.
Technisch is het een hoogstandje, de pilaren met vertakkingen die op bomen lijken zijn een geweldige vondst. De glas in lood ramen zijn prachtig van kleur.
Een van de wanden bestaat voornamelijk uit rode tinten, op het moment dat de zon schijnt lijkt het een zonsondergang zoals je die maar een keer in je leven te zien krijgt, zo mooi.
In de kapel gaan we nog even rustig zitten om aan Nederland te denken. Het is immers de nationale herdenkingsdag voor de MH 17. 's avonds thuis kijken we op de iPad nog naar de uitzending. Zeer indrukwekkend, vooral het opnoemen van de namen.
Daarna eten we in het uitstekende restaurant van de camping. Vanavond nemen we allebei het meest luxe visgerecht. Nico kreeft en ik zeetong.
Beide perfect klaargemaakt en perfect van smaak, zullen we dan toch nog maar een dagje blijven.......?