Zon aan zee - Reisverslag uit Santa Susanna, Spanje van Meta - WaarBenJij.nu Zon aan zee - Reisverslag uit Santa Susanna, Spanje van Meta - WaarBenJij.nu

Zon aan zee

Blijf op de hoogte en volg Meta

07 November 2014 | Spanje, Santa Susanna

Een korte tocht door het gebergte Montseny en we zijn weer terug aan de Middellandse zee. Bijna alle campings zijn nu dicht. Ook onze camping in Pineda de Mar. We gaan dus 1 camping verder in Santé Suzanne. Deze camping is wel pal aan zee dus dat is een pluspunt.
We zijn zo vroeg dat we op de camping kunnen lunchen. Na drie dagen kou is het een feest om weer buiten te kunnen zitten. De lucht is ook hier stralend blauw, maar de temperatuur is beduidend beter dan de afgelopen dagen in de bergen, ruim over de 20 graden. We houden helemaal niet van dit soort campings aan de kust, maar nu genieten we er toch enorm van. De kruik en de elektrische kachel kunnen weer even opgeborgen worden. We kleden ons vliegensvlug om in zomerkleren. Nu even niets, alleen genieten van de zon.
We eten uit gemakzucht in het restaurant van de camping. De kaart vermeld een aantal gerechten onder het kopje: "Nederlandse specialiteiten". Het grappige is dat de kaart in vijf talen is vertaald en in alle talen dus die Nederlandse gerechten.
Maar er zijn geen Duitse of Engelse specialiteiten. De ober die Nederlands spreekt legt ons uit dat in het hoogseizoen de camping voor 90% uit Nederlanders bestaat! Uit Brabant, zegt hij er ook nog bij. Vandaar.... We negeren de Nederlandse specialiteiten (nasi).
Ik bestel een salade en mosselen en Nico gegrilde zeeduivel. We zijn volkomen verrast door de kwaliteit van het restaurant. We hebben echt heerlijk gegeten.

Op zaterdag wandelen we naar Callella en lunchen in Pineda de Mar.
Het is bewolkt en iets frisser, maar al met al een prima dag.