Rit door de bergen - Reisverslag uit Prades, Frankrijk van Meta - WaarBenJij.nu Rit door de bergen - Reisverslag uit Prades, Frankrijk van Meta - WaarBenJij.nu

Rit door de bergen

Blijf op de hoogte en volg Meta

05 November 2014 | Frankrijk, Prades

We rijden vandaag van Bot naar Prades. Vlak na vertrek stoppen we nog even om amandels te plukken. Altijd een moeizaam karwei omdat het lijkt alsof anderen de amandelen die laag hangen al hebben geplukt. Alleen op plekken waar je er net niet bij kunt hangen er nog volop. Het is rekken en strekken, takken naar beneden buigen en oppassen dat de amandelen er niet afvallen want dan ben je ze in het hoge gras kwijt. Natuurlijk is het een uitdaging om samen zo'n boompje helemaal leeg te plukken tot op de laatste noot. Met een halve emmer noten lopen we tevreden terug naar de auto. Dan zien we onder, voor en naast de auto noten liggen. Ook langs de weg in de berm en de hele bocht door liggen volop noten. Zomaar voor het oprapen. Het lijkt alsof een boer met aanhanger te hard door de bocht is gegaan.
Kortom, we hebben een flinke voorraad noten!

De route is ook vandaag weer erg mooi, we zien machtige rotsformaties.
Ruim op tijd zijn we op de camping in Prades. Bij aanmelding blijkt dat we hier al eerder zijn geweest (we zitten nog in het computersysteem) grappig want we kunnen ons er beide niets van herinneren. Prades is een prachtig stadje met een mooi plein met arcades.
Het was een prachtige zonnige dag, maar wel koud. Dat is erg wennen.