Koud - Reisverslag uit Alcalá de la Selva, Spanje van Meta - WaarBenJij.nu Koud - Reisverslag uit Alcalá de la Selva, Spanje van Meta - WaarBenJij.nu

Koud

Blijf op de hoogte en volg Meta

04 November 2014 | Spanje, Alcalá de la Selva

We zijn nu negen weken onderweg en hebben bijna al die tijd mooi en warm weer gehad. Net als Nederland heeft ook Spanje te maken met een warmer najaar dan normaal. Afgelopen weekend stroomde de camping dan ook vol met gezinnen uit Valencia die er nog even van willen genieten.

We rijden op maandag noordelijker en het is nog stralend weer. Onze volgende camping blijkt in een wintersportgebied te liggen. Volop lege hotels en appartementen, ook op de camping is niemand te bekennen. Wat ons nog meer verrast is de temperatuur! We rijden over een pas van 1500 meter en daar is het 13 graden. Ook op de camping is het niet warmer. We hebben onze zomerkleding nog aan en moeten op zoek naar lange broek en kousen. Gelukkig is het restaurant van de camping open en daar is de open haard aan. Wat een tegenstelling!

Met een dikke deken redden we het nog zonder verwarming of kruik, maar het was vannacht 3 graden. We ontbijten in de auto. Het heeft vannacht geregend en het zal vandaag onderweg ook wel regenen. We moeten nog een aantal passen over dus ik hoop maar dat we niet in de mist terecht komen.