Terug naar de kust - Reisverslag uit L'Ampolla, Spanje van Meta - WaarBenJij.nu Terug naar de kust - Reisverslag uit L'Ampolla, Spanje van Meta - WaarBenJij.nu

Terug naar de kust

Blijf op de hoogte en volg Meta

29 Oktober 2014 | Spanje, L'Ampolla

Na een paar dagen binnenland is het weer fijn om aan de kust te staan. L'Ampolla is een klein plaatsje met een haventje. Natuurlijk staan er hotels en is er veel horeca, maar het heeft nog een klein beetje de sfeer van een Spaans dorp. De gemeente heeft met veel allure een kilometers lange luxe boulevard gebouwd wat nu in het naseizoen een tikkeltje te ambitieus lijkt. Dat vinden ze hier ook gezien de grafitie her en der met de tekst: + strand / - beton. Voor ons is het een prima wandelpad langs de zee. We hebben heerlijk verse vis gegeten wat voor ons toch de belangrijkste reden is om een paar dagen aan de kust te verblijven.
De camping is eenvoudig maar niet te groot en voor een paar dagen in orde. Het natuurgebied vlak naast de camping stelt niet zo heel veel voor, de rijstvelden zijn voor ons wel bijzonder, maar zorgen vooral voor veel muggen.
Elke reis heeft voor mij wel iets kenmerkendst als het om de natuur gaat. Deze reis zijn dat de blauwe pispotjes (zie foto).
Ik vind het ook altijd heerlijk om langs de zee te wandelen en stenen en schelpen te verzamelen. Deze keer waren het witte mosselen. Ook vond ik enorme slakken. Nico heeft heel bereidwillig voor mij de slakken uit hun huis gepeuterd, zodat ik de schelp mee naar huis kan nemen.
Morgen gaan we weer verder, opnieuw het binnenland in.