Oesters - Reisverslag uit Loupian, Frankrijk van Meta - WaarBenJij.nu Oesters - Reisverslag uit Loupian, Frankrijk van Meta - WaarBenJij.nu

Oesters

Blijf op de hoogte en volg Meta

26 September 2014 | Frankrijk, Loupian

In Loupian ontdekken we al snel dat er veel oesters gekweekt worden in het bassin de Thau. We wandelen naar Meze. We lunchen er op een terras aan de haven. Natuurlijk weer oesters. Het weer is aangenaam en Nico zegt verrukt: Ik voel me een miljonair!
We besluiten hier nog even te blijven en wandelen de volgende dag naar Bouzigues. Daar kopen we oesters in een winkel om op een bankje aan het water op te eten. De verkoper maakt de oesters vakkundig open en rangschikt ze op een ijsplateau. Hij maakt er een echt feest van door de oesters mee te geven in kadoverpakking!
Op zondag gaan we weer naar Meze voor de zondag lunch en uiteindelijk heeft Nico in totaal 30 oesters verorbert.
Dat is genoeg, tijd om verder te vertrekken.