Dagritme - Reisverslag uit Pernes-les-Fontaines, Frankrijk van Meta - WaarBenJij.nu Dagritme - Reisverslag uit Pernes-les-Fontaines, Frankrijk van Meta - WaarBenJij.nu

Dagritme

Blijf op de hoogte en volg Meta

12 September 2014 | Frankrijk, Pernes-les-Fontaines

De camping in Pernes les Fontaines bevalt ons goed, dus we blijven hier een tijdje.
Een dag op de camping begint met wakker worden en een broodje halen bij de bakker. Daarna sporten, ontbijten, douchen en het is al weer 11 uur. We wandelen naar het centrum voor een 'petit café au lait chaude'. Vervolgens een bezoek aan de traiteur voor de lunch en het avondeten. We 'koken' op de camping en gaan af en toe uit eten, maar de traiteur is een uitstekende tussenweg. Op de middag luieren, lezen en handwerken en als het niet te warm is wandelen. We sluiten de dag af met opnieuw een kopje koffie in het café. Alleen gisteren liep dat anders...

Nico liep in het donker met zijn hoofd tegen een te laag hangend verkeersbord! De mensen van het café verlenen eerste hulp en bellen een ambulance. Deze brengt ons naar het ziekenhuis in Carpentras. Na uren wachten is de wond gehecht en alles gecontroleerd, exact om 12 uur mogen we weg, maar er blijken geen taxi's meer te rijden! Vlakbij is een hotel, daar wandelen we in arre moede naar toe. In de lobby ontmoeten we Nederlanders die zo vriendelijk zijn om ons naar Pernes-les-Fontaines te brengen ( 10 km).
Na een klein eindje lopen zijn we weer 'thuis' heerlijk in ons eigen campertje
De volgende dag pakken we ons dagelijkse dagritme weer op alleen alles iets rustiger en voorzichtiger. Pfff ......